News

31 mai 2017

Coca-Cola HBC România a ales partenerul non-guvernamental care va coordona şi implementa programul "La TINEri este Puterea"

Bucureşti, 31 mai 2017 – Asociaţia The Social Incubator este partenerul non-guvernamental al Coca-Cola HBC România, selectat de companie pentru coordonarea şi implementarea noului program de responsabilitate socială, „La TINEri este Puterea". Organizaţia a fost declarată câştigătoare în urma unui concurs de proiecte lansat în luna aprilie. Obiectivul principal al programului „La TINEri este Puterea" este acela de a creşte şansele tinerilor cu vârste între 18 şi 25 de ani, din categoria NEET (Not Employed, in Education or Training) de a deveni activi pe piaţa muncii din România.


The Social Incubator este una dintre cele mai active organizaţii non-guvernamentale din România care lucrează în beneficiul tinerilor defavorizaţi, prin integrarea socio-economică a acestora. Organizaţia a fost înfiinţată de către un grup de profesionişti care şi-au dorit să creeze contextul şi cadrul în care tinerii aflaţi într-un impas decizional privind viitorul lor să poată găsi sprijinul necesar pentru identificarea unor rute prin care să îşi crească şansele de a se angaja şi să aibă parte de o schimbare în bine în viaţa lor.

Proiectul propus de The Social Incubator ne-a convins, atât prin abordarea strategică şi complexă a situației acestor tineri care au nevoie de îndrumare, cât și prin prin pasiunea şi dăruirea celor care au fondat sau lucrează în echipa lor. Soluţiile propuse de asociaţie vor îmbunătăţi şansele ca tinerii vulnerabili să se bucure de o schimbare în bine în viaţa lor, fie prin obţinerea unui loc de muncă, fie prin identificarea unor oportunităţi de dezvoltare profesională şi personală. Ca și pentru alte proiecte dezvoltate de Coca-Cola HBC, esențială va fi calitatea programului și impactul pentru cei din jur – dorim să angrenăm parteneri de afaceri, voluntari, oameni care să reprezinte modele pentru acești tineri”, declară Irina Ionescu, Public Affairs & Communication Manager, Coca-Cola HBC România.

Acum trei ani ne-am asumat o misiune ambițioasă, însă plină de satisfacții, aceea de a susține tinerii defavorizați din România în procesul de integrare socio-profesională. Prin programe educaționale personalizate, i-am ajutat să-și descopere vocația, pasiunile, talentul și potențialul, și le-am oferit instrumente prin care să-și construiască un viitor mai bun. Rezultatele intervenției noastre din toți acești ani sunt validate astăzi prin începerea unei noi etape: parteneriatul extraordinar cu Coca-Cola HBC România. Avem convingerea că programul „La TINEri este Puterea” va avea un impact semnificativ în viețile tinerilor vulnerabili și suntem încântați că avem oportunitatea să schimbăm destine împreună", declară Ionuţ Pascu, preşedintele Asociaţiei The Social Incubator.

"La TINEri este Puterea" este un program local, parte a iniţiativei #YouthEmpowered, lansată de Grupul Coca-Cola HBC. Iniţiativa se concentrează pe dezvoltarea de aptitudini profesionale şi personale care să contribuie la îmbunătăţirea vieţii tinerilor prin creşterea şanselor de angajare ale acestora, dar şi prin stimularea capacităţii de a lua decizii care să le influenţeze pozitiv viitorul. 

23% din totalul tinerilor din România cu vârste cuprinse între 18 şi 25 de ani, adică aproximativ 440.000 de tineri*, nu activează pe piaţa muncii, nu urmează nicio formă de învăƫământ şi nici nu sunt înscrişi în programe de dezvoltare personală, potrivit datelor Eurostat.** Acest procentaj plasează România pe locul 4 în Europa, în ceea ce priveşte şomajul tinerilor NEET (Not Employed, in Education or Training). 

Despre asociaţia The Social Incubator
Asociaţia The Social Incubator este o organizaţie non-profit înfiinţată în 2014 de către un grup de profesionişti şi prieteni care şi-au dorit să creeze o platforma pentru iniţiativele cu impact social semnificativ în viaţa persoanelor aflate în dificultate, fie că este vorba despre tineri din centre de plasament, vârstnici, femei în situaţii de risc sau alte categorii marginalizate economic sau social. Misiunea organizaţiei este integrarea socio-profesională a persoanelor aflate în dificultate prin ateliere de instruire şi soluţii de antreprenoriat inovative. Iniţiativele organizaţiei respectă patru principii directoare: impactul social trebuie să fie direct, sustenabil, scalabil la nivel naţional şi obţinut prin soluţii noi, creative.

Despre Coca-Cola HBC România
Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola, având vânzări de peste 2 miliarde de unități. Compania activează într-o zonă geografică extinsă, având operațiuni în 28 de țări, servind o populație de aproximativ 590 milioane de oameni. Coca-Cola HBC oferă o gamă variată de băuturi răcoritoare din categoria celor carbogazoase, sucuri, apă, energizante, ceaiuri și cafea. Coca-Cola HBC promovează o dezvoltare durabilă, generând valoare pentru afacerea sa și pentru societatea în care activează. În acest sens, compania furnizează băuturi răcoritoare care satisfac nevoile diverse ale consumatorilor, încurajând în același timp un mediu de lucru deschis și desfășurându-și activitatea într-un mod responsabil astfel încât să protejeze și să mențină neschimbat mediul înconjurător, contribuind la dezvoltarea socio-economică a comunităților locale. Coca-Cola HBC este lider al industriei de băuturi in Dow Jones Sustainability Index (atât la nivel mondial cât si european) și este totodată inclusă în FTSE4Good Index. În România, ca în toate țările în care își desfășoară activitatea, Coca-Cola deține și funcționează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii și distribuției produselor către consumatori. În România, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) și partenerul său Coca-Cola Hellenic denumit Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază și distribuie produsele Coca-Cola sub licența The Coca-Cola Company în România. Pentru mai multe informaţii legate de companie vă rugăm să vizitați site-urile www.coca-colahellenic.ro și www.thecoca-colacompany.com. 

Surse: Eurostat (the statistical office of the European Union), fonduri-ue.ro
* http://www.fonduri-ue.ro/acord-parteneriat (2014)
** http://ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/7590616/3-11082016-AP-EN.pdf/c0393ef3-2ea1-455a-ab64-2271c41fd9d4 (august 2016) 

Pentru informații suplimentare: Dorian Ilie, dorian.ilie@rogalski.ro, 0743 12 12 35.